Toimitusehdot


HUOM! ruuvi.fi verkkokaupan kertatilauksen ollessa alle 6,00 Eur, tilauksiin lisätään pienkäsittelylisä 3,00 Eur.
ruuvi.fi verkkokaupan tuotteiden hinnat ovat voimassa vain verkkokaupan kautta tehdyissä ostoissa.

Ruuvi.fi verkkokaupassa ovat käytössä PayTrail tarjoamat maksutavat:

Suomalaiset maksutavat
Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, POP Pankki, Säästöpankki, Visa (Nets), MasterCard (Nets), American Express (Nets), MobilePay, Collector Bank, Oma Säästöpankki.

Kuitti maksusta tulee sähköpostiin ja on ladattavissa myös tilausseurannan sivuilta tai kirjautumisen jälkeen Tili -sivulta Aiemmat tilaukset.

Toimitustavat

Ruuvi.fi verkkokauppa käyttää lähetysten toimittamiseen Post Nord Oy ja Posti Oy:n palveluita. Voit valita myös noudon myymälöihimme Ylöjärvi, Pirkkala, Vantaa, Turku, Oulu, Jyväskylä, Kuopio, Oulu (Promart toimipisteet). Toimitusaika noudettaville tilauksille on varastotuotteiden osalta1-2pv ja tilaustuotteiden osalta 1,5 - 2 viikkoa. Toimitamme lähetyksiä vain Suomen ja Ahvenanmaan alueille.
Mikäli haluat noutaa tuotteet suoraan myymälöistämme, valitse toimitustavaksi haluttu myymälä.

Hinnat

Voimassa oleva hinta on ilmoitettu verkkokaupassamme. Hinnat on merkitty euroissa. Ruuvi.fi verkkokauppa pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

Toimituskulut

Lähetyskulut asiakkaan valinnan mukaan lisätään tilauksen loppusummaan. Toimituskuluja ei lisätä, mikäli valittuna on palvelu Nouto myymälästä.

Myyntialue

Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan toistaiseksi vain Suomeen ja Ahvenanmaalle.

Toimitusaika

Tilaukset pyritään toimittamaan rahdin kuljettajalle jo tilauspäivänä. Jos jokin tilaamasi tuote on loppunut tai myöhemmin toimitettavissa, ilmoitamme siitä sinulle mahdollisimman pian. Tilaus toimitetaan, kun kaikki tilauksen tuotteet ovat toimitettavissa. Mikäli jokin tuote on pidempiaikaisesti loppu emmekä pysty saamaan sitä kohtuullisen ajan kuluessa, tilaus voidaan toimittaa osissa tai perua kokonaan.

Reklamaatio ja viallinen tuote

Mikäli ostajalle toimitetaan väärä tuote tai tuote on vaurioitunut, asiakkaan on ilmoitettava tästä myyjälle (ruuvi.fi) mahdollisimman pian. Tuotteen voi palauttaa reklamaation jälkeen annettujen ohjeiden mukaisesti. Uusi tuote postitetaan asiakkaalle mahdollisimman pian, kun viallinen tuote on ensin palautunut. Tee reklamaatio aina Asiakas palautelomakkeella (Etusivu, alas-vetovalikko Asiakaspalaute). Ilmoita tilauksesi numero ja reklamaation syy. Olemme yhteydessä mahdollisimman pian palautteen saapumisesta. .

Vaihto- ja palautusoikeus (peruuttamisoikeus)

Kaikilla tuotteilla on täysi 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeuden määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tilattu tuote on vastaanotettu. Peruuttamisoikeuden määräajan noudattamiseksi riittää, että asiakas lähettää ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä. Palautus on tehtävä viipymättä. 
Emme vastaanota/käsittele ilman palautustunnusta saapuneita asiakaspalautuksia. Kaikki asiakaspalautukset tulee sopia aina erikseen asiakaspalvelumme kanssa ja toimia asiakaspalvelumme ohjeistuksen mukaan. (Asiakaspalaute lomake)
Ilman palautustunnusta saapuvista palautuksista veloitamme min. 20,00 Eur alv 24% käsittelykulut asiakkaalta. Asiakkaalle hyvitetään siten tilauksen arvo vähennettynä käsittelymaksulla (20,00 Eur).

Ruuvi.fi ei vastaa mahdollisten PayTrail tms maksupalvelusta aiheutuneiden maksujen kuluista. 

Palautusoikeuden käyttämiseksi asiakkaan on ehdottomasti ilmoitettava meille 14 pv kuluessa päätöksestä peruuttaa tilaus sähköisellä palautuslomakkeella (Asiakaspalaute lomake). 

Asiakaspalautus lomake on aina ehdottomasti täytettävä ennen palautuksen lähettämistä.

Mikäli tilaus palautetaan kokonaisuudessaan, hyvitämme myös postimaksun. Jos palautat tilauksestasi osan tuotteista, pidätämme oikeuden pidättää postikulut palautettavasta summasta.

Peruuttamisoikeuden vaikutukset

Tilauksen peruutuksissa ja palautuksissa Ruuvi.fi verkkokauppa palauttaa kaikki asiakkaalta saadut suoritukset viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 30 päivän kuluttua palautuksen vastaanottamisesta. Maksunpalautus suoritetaan asiakkaalle PayTrail maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellei myyjän ja asiakkaan välillä ole toisin sovittu. Asiakkaalle ei aiheudu maksunpalautuksesta erillisiä kustannuksia. Ruuvi.fi verkkokauppa voi pidättäytyä maksujen palautuksesta, kunnes palautettava tavara on vastaanotettu ja tarkistettu.

Asiakkaan on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä kun on saanut asiakaspalvelumme ohjeistuksen palautukseen (palautustunnus) ja viimeistään 5 päivän kuluessa palautustunnuksen saamisesta. Määräaikaa on noudatettu, jos asiakas lähettää tavarat takaisin ennen kyseisen 5 päivän määräajan päättymistä.

Palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan, alkuperäisessä kunnossa. Palautettavassa tuotteessa tulee olla paikallaan kaikki tuotemerkinnät ja -laput. Palautettava tuote ei saa olla olennaisesti muuttunut. Palautuksen mukana tulee olla kaikki osat, varusteet ja mahdolliset lisävarusteet. Mikäli tuotetta on käytetty tai sitä on käsitelty huolimattomasti, vastaa asiakas tuotteen arvon alentumisesta sen täyteen arvoon saakka.

Noutamatta jätetty tilaus

Huom! Noutamaton lähetys ei ole sama asia kuin tuotteen palautus.

Mikäli asiakas jättää noutamatta postista tilaamansa tuotteet, peritään häneltä lähetyksen palauduttua takaisin ruuvi.fi:lle 20,00 Eur Alv24% toimitus- ja käsittelymaksua. Maksu vastaa suuruudeltaan palautuksen, toimituksen ja käsittelyn todellisia kustannuksia. Asiakkaalle hyvitetään siten tilauksen arvo vähennettynä toimitus- ja käsittelymaksulla (20,00 Eur).


Palautukset

Kaikista palautuksista on sovittava ruuvi.fi asiakaspalvelun kanssa etukäteen ja tehtävä asianmukainen peruuttamisilmoitus. Palautukset tulee tehdä Postin palvelua käyttäen ruuvi.fi asiakaspalvelun antamien ohjeiden mukaisesti. Emme lunasta postiennakko-, postipaketti- tai matkahuollon palautuksia.

Verkkopankkitunnuksilla maksetun tilauksen palautus kulkee sinulle seuraavasti:

Ota yhteyttä ruuvi.fi asiakaspalveluun ja kerro, että haluat palauttaan tuotteen. Saat palautusohjeet asiakaspalvelustamme.
Palauta tuote ohjeiden mukaisesti.
Kun asiakaspalvelumme vastaanottaa tuotteen, käynnistämme maksullesi palautuksen.
Palautuksen käsittelyyn kuluu tavallisesti muutama arkipäivä. Palautuksen kestoon voi vaikuttaa se, että rahoja siirretään pankkien välillä.
Palautus tehdään tilille, jolta maksun alunperin suoritit.
Saat sähköpostitse vahvistuksen, kun palautus on maksettu tilillesi.

Mikäli olet tehnyt maksun S-Pankin tai Ålandsbankenin kautta, saat asiakaspalvelumme käynnistettyä palautuksen Paytraililta sähköpostiviestin, jonka kautta sinun tulee siirtyä tallentamaan tilinumerosi palautusta varten. Varmistu, että tallennat tilinumerosi virallisessa IBAN-muodossa. IBAN-tilinumerossa on yhteensä 18 merkkiä ja se alkaa kirjaimilla FI.

Paytrail kysyy tilinumerosi palautusta varten sähköpostitse myös niissä tapauksissa, joissa pankin aikaikkuna Paytrailin ja pankin väliselle palautukselle on umpeutunut tai jos yhdelle tilaukselle tehdään useampia palautuksia.

Palautusohje:

Mikäli palautatte tuotteen, kirjoittakaa pakkaukseen palautustunnuksemme (asiakaspalvelumme palautus ohje tunnuksineen) ja viekää lähetys postiin. Tunnuksen avulla posti osaa toimittaa tuotteen perille oikeaan osoitteeseen.

Muistakaa lisätä palautukseen tilauksen mukana saapunut lähetyslista tai muu dokumentti, josta näkyy nimenne ja/tai tilauksenne numero. Näin osaamme yhdistää palautuneen lähetyksen oikeaan tilaukseen. Kirjoita palautettavana pakettiin seuraavasti:

Asiakaspalautus 

Promart Oy/ ruuvi.fi
Kuukuja 10
33420 Tampere


Muista säilyttää palautuksesta saamasi kuitti aina siihen saakka, kun palautuksesi on käsitelty.